Jumping fitness jest treningiem kardio, który polega na ćwiczeniach na jednoosobowej trampolinie fitness w rytm muzyki. Spokojny trening polega na lekkim "kołysaniu" się na trampolinie. Trening intensywny najczęściej polega na kombinacji wielu ćwiczeń z różnych dyscyplin sportowych, kombinacji wolnych i szybkich skoków, biegu w miejscu, rozkroków itp. Poprzez zastosowanie różnych form i technik treningu mamy wszechstronny trening całego ciała.

Pobudza wszystkie mięśnie (także głębokie) do szybkiej pracy, przez co spalanie kalorii jest bardzo szybkie. W trakcie godzinnego treningu jumpingu jesteś w stanie spalić nawet 800 kcal! Zdaniem ekspertów 10 minut tego rodzaju fitnessu przynosi podobne rezultaty, jak 30 minut joggingu. Spalanie kalorii jest największe po zajęciach (przyjmuje się, że na drugi dzień po nich), gdyż występuje tu EPOC effect (excess post-exercise oxygen consumption); zjawisko to powstaje, kiedy po zakończonym wysiłku organizm musi pobrać więcej tlenu, aby powrócić do równowagi; chodzi o odnowienie zapasów energetycznych, naprawę mikrouszkodzeń w mięśniach i wzrost tych mięśni, a więc również ich wzmocnienie. Miękka mata zapewnia amortyzację, dzięki czemu trening jest bezpieczny dla stawów.
ZALETY i efekty jumpingu:

Podczas godzinnego treningu wykonuje się ok. 6000 skoków i można spalić ok. 800 kcal.

KORZYŚCI:

  • utratę kilogramów i tkanki tłuszczowej,
  • wymodelowanie sylwetki,
  • poprawę koordynacji ruchowej,
  • dotlenienie tkanek i i zwiększoną wydolność płuc,
  • wzmocnienie mięśni, stawów i kości,
  • zwiększenie motywacji do ćwiczeń przez zauważalne efekty,
  • lepsze samopoczucie.

Oczywiście jak każda aktywność fizyczna, również trening na trampolinie nie jest dla wszystkich. Istnieje szereg przeciwwskazań do wyboru takiej formy aktywności:

  • kobiety w ciąży i połogu,
  • osoby cierpiące na osteoporozę oraz po endoprotezie,
  • osoby, które niedawno doznały kontuzji lub urazów,
  • osoby cierpiące na choroby stawu skokowego i/lub kolanowego,
  • osoby cierpiące na choroby układu krążenia,
  • osoby cierpiące na zaburzenia równowagi i koordynacji ruchowej,
  • osoby cierpiące na choroby układu oddechowego, np. astmę.

Zajęcia prowadzi Joanna Trznadel

JUMPING FITNESS - piątki g. 16.45-17.40 - STARTUJEMY 1 kwietnia 2022

Na każde zajęcia obowiązują zapisy, ponieważ mamy 18 trampolin dla uczestników zajęć !! Rezerwacja miejsc do piątku do godziny 10.00 !!